W NAJBLIŻSZYM CZASIE W NASZEJ GRUPIE:
Dziecko:
- bierze udział w zabawie, przestrzegając reguł
- porusza się stopa za stopą
- sprawnie porusza się na czworakach
- poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- ćwiczy równowagę
- kreśli drogę w labiryncie
- sprawnie posługuje się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami
- potrafi skoncentrować się na zadaniu
- aktywnie uczestniczy w inscenizacji, naśladując ruchem występującą w przedstawieniu postać
- współpracuje z koleżanką lub kolegą w parze
- przestrzega zasad współdziałania przy pracy
- jest kreatywne, śmiało uczestniczy w zabawie
- aktywnie uczestniczy w pracach porządkowych
- uczy się cierpliwości
- zna zasady gry w piłkę nożną i ich przestrzega
- integruje się z grupą
- reprezentuje postawę kulturalnego widza
- współdziała w zabawie
- wskazuje, jakie zachowania dzieci są pozytywne, a jakie negatywne, podkreśla fakt, iż zachowanie zawsze może ulec poprawie
- wyraża swoje zdanie na dany temat i potrafi je uargumentować
- wyraża szacunek wobec innych w czasie przedstawiania przemyśleń, nie przerywa, nie komentuje
- zna różnych przedstawicieli rodziny jarzębiowatych
- zna polskie legendy
- zna i nazywa symbole narodowe
- zna sławnych Polaków – Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, Marię Skłodowską-Curie
- poznaje i nazywa literę ‘l,L’ wielką i małą, podejmuje próby jej pisania
- układa wyrazy z liter
- estetycznie wykonuje pracę plastyczną
- odczytuje nazwy miast
- rozumie pojęcie „stolica”
- zna legendy związane z Warszawą
- ma podstawową wiedzę na temat wybranych krajów Europy
- zna legendę o powstaniu Krakowa i opowiada jej treść
- wykonuje ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych i ćwiczenia ortofoniczne
- korzysta z kącika bibliotecznego, ogląda ilustracje, słucha legend
- określa kierunki na kartce papieru
- wyróżnia głoskę „u” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie
- dodaje i odejmuje elementy zbioru, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie 1-6
- rozwija wyobraźnię przestrzenną
- prowadzi dialogi
- określa zmiany, jakie zachodzą w wyglądzie dzieci i w nich samych
- opisuje wygląd współczesnego i dawnego miasta, wymienia różnice i podobieństwa
- prawidłowo artykułuje głoskę „k”
- rozpoznaje i nazywa wielką i małą literę „k”
- podejmuje próby czytania sylab z poznanych liter
- wzbogaca słownictwo
- kończy zdania w sposób logiczny i poprawny gramatycznie
- śpiewa w grupie
- dobiera w pary obrazki dawnych i współczesnych przedmiotów należących do tej samej kategorii użytkowej
- doskonali umiejętności wokalne i poczucie rytmu
- wykazuje się kreatywnością
- wskazuje liczbę elementów zbioru, oznacza ją za pomocą cyfry
- wskazuje cyfrę 6 i 7 wśród innych cyfr
- maluje portret członka rodziny królewskiej
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86