W NAJBLIŻSZYM CZASIE W NASZEJ GRUPIE:
Dziecko:
- precyzyjnie wycina po wytyczonym śladzie
- aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
- rysuje według wzoru
- poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- prawidłowo rzuca i chwyta piłkę
- manipuluje przedmiotami, dotykiem eliminuje kształty różniące się od pozostałych
- dzieli się wrażeniami i uczuciami, jakie wywołują w nim dzieła sztuki
- maluje obraz, ukazując swoje emocje, wiedzę i doświadzczenia
- określa emocje towarzyszące bohaterom
- wciela się w role, odgrywając scenki
- naśladuje miny wyrażające różne emocje
- podsumowuje tematykę tygodnia; wskazuje, co mu się najbardziej podobało, co było ciekawe, co trudne, czego się nauczyło a co chciałoby robić częściej
- współpracuje z innymi dziećmi podczas tworzenia prac plastycznych
- pracuje w parach – dzieli się zadaniami i organizuje wspólne działania
- dokonuje samooceny w stosunku do swoich osiągnięć
- wciela się w rolę przewodnika po galerii
- odczuwa dumę i zadowolenie z tworzenia i dzielenia się swoją twórczością
- zna zasady właściwego zachowania się w teatrze
- wypełnia powierzone obowiązkim współpracuje w grupie, aby osiągnąć wspólny cel
- nawiązuje relacje społeczne
- tworzy efekty dźwiękowe przez pocieranie, uderzanie, drapanie, skrobanie różnych przedmiotów i bada dźwięk, jaki przy tym wydają
- określa kolejność słuchanych dźwięków
- gra akompaniament do utworu muzyki klasycznej na wybranym instrumencie, zachowując przy tym charakter i nastrój utworu
- rysuje ilustracje do utworów instrumentalnychm inspirowane nastrojem i charakterem muzyki
- tworzy różne projekty plastyczne z wykorzystaniem własnej wyobraźni, pomysłowości i inwencji tworczej
- rozpoznaje i nazywa literę „r”, „s”, „w” wielką i małą w izolacji i w wyrazach
- układa z rozsypanki literowej wyrazy dźwiękonaśladowcze i je czyta
- dba o poprawną wymowę głosek
- rozpoznaje modele monet i banknotów o niskich nominałach, rozumie do czego służą pieniądze
- koduje i dekoduje informacje w formie symbolicznego zapisu
- dodaje w zakresie 10
- zapisuje liczby za pomocą cyfr lub kropek albo innych symboli
- układa z pamięci obraz z części
- czyta prosty tekst dialogowy
- rozwiązuje proste zadania z treścią sposobem określonym przez nauczyciela
- rozpoznaje i nazywa podstawowe rodzaje malarstwa ze względu na temat
- poszerza słownictwo związane z teatrem o pojęcia „garderoba”, „rekwizytornia”, „scena”, „widownia”
- porównuje obrazki, kojarzy fakty, zastanawia się, co się wydarzyło dalej
- tworzy własne zakończenia bajek i opowiadań, potrafi je odzwierciedlić w formie werbalnej i plastycznej
- nazywa zawody związane z teatrem (autor sztuki, reżyser, sufler, rekwizytor, krawiec, charakeryzator)
- rozwiązuje proste działania matematyczne z użyciem cyfr i znaków „-„, „+”, „=”
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86