W MAJU I CZERWCU W NASZEJ GRUPIE:
Dziecko:
- uczestniczy w naprawianiu zniszczonych książek
- uczestniczy w zabawie ruchowej
- sprawnie wycina po konturze
- wykonuje upominek dla rodziców, postępując wg instrukcji
- koloruje zgodnie z wytycznymi
- tworzy kompozycje wg wzoru lub wg własnego pomysłu
- wzmacnia mięśnie brzucha
- zna i stosuje zasady higieny podczas przygotowywania posiłku
- rozumie potrzebę wyciszenia i odpoczynku
- porównuje wygląd ksiażki zadbanej i zniszczonej, mówi o swoich odczuciach
- nazywa odczuwane emocje
- rozumie potrzebę troski wobec zwierząt
- mówi o swoich odczuciach i upodobaniach
- zgodnie uczestniczy w zabawie tanecznej
- prowadzi dialogi, reaguje na wypowiedź rozmówcy
- wie, jak zachować się w miejscach publicznych
- współpracuje w zespole, wykonując działanie dla wspólnego celu
- organizuje i uczestniczy w zabawie zespołowej w stałych i czasowych kącikach tematycznych
- wypowiada się na temat własnych relacji z mamą
- wyjaśnia, co to znaczy zarozumiałość i dlaczego jest to niepożądana cecha
- wykorzystuje zdobytą dotychczas wiedzę i doświadczenia w nowych sytuacjach społecznych
- wciela się w rolę gospodarza uroczystości
- wie, że reguły życia w rodzinie są potrzebne dla dobrego jej funkcjonowania
- koncentruje uwagę na zadaniu
- rozwiązuje zagadki na temat bajkowych postaci, podaje tytuł książki, z której pochodzą
- zna przysłowie „Dom bez książek, to dom bez okien”, wyjaśnia jego znaczenie
- zna rodzaje książek i ich przeznaczenie
- potrafi wymienić zawody związane z powstaniem książki
- opowiada i zapamiętuje szczegóły na ilustracji
- wykonuje ćwiczenia ortofoniczne, usprawnia motorykę narządów mowy
- czyta sylaby
- przyporządkowuje literę do obrazka wg zgodności w nagłosie
- układa historyjkę z wykorzystaniem poznanych wyrazów
- dobiera w pary obrazki, które się rymują oraz wymyśla własny rym
- sprawnie liczy, posługując się liczebnikami głównymi i porządowymi
- rozwiązuje zadanie z treścią, dodaje i odejmuje
- wyjaśnia, czym zajmuje się architekt, murarz, dekarz, hydraulik, elektryk, kucharz
- rysuje swój wymarzony zawód
- określa, jaki zawód wykonuje dana osoba na podstawie przedstawionych narzędzi jej pracy
- posługuje się czasownikami dla określenia czynności wykonywanych przez osoby lub przedmioty
- realizuje zadania graficzne wg instrukcji nauczyciela
- dekoduje informacje zawarte w kodzie graficznym
- szereguje obrazki historyjki obrazkowej wg chronologii zdarzeń
- samodzielnie czyta krótkie teksty
- śpiewa piosenki, prawidłowo artykułując słowa, rytmicznie, zgodnie z tempem i melodią
- posługuje się przymiotnikami dla określenia cech przedmiotów
- buduje poprawne logicznie wypowiedzi na temat spędzania czasu z rodziną
- tworzy dłuższe wypowiedzi na zadany temat
- odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości
- potrafi nazwać pomieszczenia przeznaczone dla zwierząt gospodarskich
- wyróżnia głoski w nazwach zwierząt
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86