Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MAJ I CZERWIEC w naszej grupie

MAJ I CZERWIEC w naszej grupie

W MAJU I CZERWCU W NASZEJ GRUPIE:

 

Dziecko:

 

- uczestniczy w naprawianiu zniszczonych książek

- uczestniczy w zabawie ruchowej

- sprawnie wycina po konturze

- wykonuje upominek dla rodziców, postępując wg instrukcji

- koloruje zgodnie z wytycznymi

- tworzy kompozycje wg wzoru lub wg własnego pomysłu

- wzmacnia mięśnie brzucha

- zna i stosuje zasady higieny podczas przygotowywania posiłku

- rozumie potrzebę wyciszenia i odpoczynku

- porównuje wygląd ksiażki zadbanej i zniszczonej, mówi o swoich odczuciach

- nazywa odczuwane emocje

- rozumie potrzebę troski wobec zwierząt

- mówi o swoich odczuciach i upodobaniach

- zgodnie uczestniczy w zabawie tanecznej

- prowadzi dialogi, reaguje na wypowiedź rozmówcy

- wie, jak zachować się w miejscach publicznych

- współpracuje w zespole, wykonując działanie dla wspólnego celu

- organizuje i uczestniczy w zabawie zespołowej w stałych i czasowych kącikach tematycznych

- wypowiada się na temat własnych relacji z mamą

- wyjaśnia, co to znaczy zarozumiałość i dlaczego jest to niepożądana cecha

- wykorzystuje zdobytą dotychczas wiedzę i doświadczenia w nowych sytuacjach społecznych

- wciela się w rolę gospodarza uroczystości

- wie, że reguły życia w rodzinie są potrzebne dla dobrego jej funkcjonowania

- koncentruje uwagę na zadaniu

- rozwiązuje zagadki na temat bajkowych postaci, podaje tytuł książki, z której pochodzą

- zna przysłowie „Dom bez książek, to dom bez okien”, wyjaśnia jego znaczenie

- zna rodzaje książek i ich przeznaczenie

- potrafi wymienić zawody związane z powstaniem książki

- opowiada i zapamiętuje szczegóły na ilustracji

- wykonuje ćwiczenia ortofoniczne, usprawnia motorykę narządów mowy

- czyta sylaby

- przyporządkowuje literę do obrazka wg zgodności w nagłosie

- układa historyjkę z wykorzystaniem poznanych wyrazów

- dobiera w pary obrazki, które się rymują oraz wymyśla własny rym

- sprawnie liczy, posługując się liczebnikami głównymi i porządowymi

- rozwiązuje zadanie z treścią, dodaje i odejmuje

- wyjaśnia, czym zajmuje się architekt, murarz, dekarz, hydraulik, elektryk, kucharz

- rysuje swój wymarzony zawód

- określa, jaki zawód wykonuje dana osoba na podstawie przedstawionych narzędzi jej pracy

- posługuje się czasownikami dla określenia czynności wykonywanych przez osoby lub przedmioty

- realizuje zadania graficzne wg instrukcji nauczyciela

- dekoduje informacje zawarte w kodzie graficznym

- szereguje obrazki historyjki obrazkowej wg chronologii zdarzeń

- samodzielnie czyta krótkie teksty

- śpiewa piosenki, prawidłowo artykułując słowa, rytmicznie, zgodnie z tempem i melodią

- posługuje się przymiotnikami dla określenia cech przedmiotów

- buduje poprawne logicznie wypowiedzi na temat spędzania czasu z rodziną

- tworzy dłuższe wypowiedzi na zadany temat

- odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości

- potrafi nazwać pomieszczenia przeznaczone dla zwierząt gospodarskich

- wyróżnia głoski w nazwach zwierząt

Data dodania: 2025-04-27 12:29:22
Data edycji: 2025-04-27 12:30:41
Ilość wyświetleń: 24
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej