W NAJBLIŻSZYM CZASIE W NASZEJ GRUPIE:
Dziecko:
- utrzymuje koordynację wzrokowo-ruchową w trakcie kozłowania piłki
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- wykorzystuje materiał sensoryczny do rozwijania koordynacji wzrokowo-ruchowej
- wykonuje pracę konstrukcyjną
- poprawnie wykonuje ćwiczenia niwelujące wady postawy
- szybko reaguje na sygnał dźwiękowy
- wykazuje sprawność ciała i koorynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie
- rozwija koordynację mięśniową
- czołga się pod przeszodą, używając ruchów naprzemiennych
- potrafi się relaksować
- doskonali chwyt pisarski
- przejawia w stosunku do roślin troskę i chęć zajmowania się nimi
- bierze aktywny udział w grze dydaktycznej z elementami współzawodnictwa
- przestrzega zasad gry, stara się właściwie reagować na wygraną lub przegraną
- potrafi nazwać własne emocje
- dokonuje obserwacji przyrodniczych podczas spaceru
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych
- rozwija twórczą aktywność i umiejętność współdziałania w grupie
- rozpoznaje i respektuje umowy dotyczące zabaw
- rozumie, że współdziałanie z innymi w konkretnym celu przynosi większe efekty niż w pojedynkę
- podejmuje próby oceny poprawności zadania oraz wskazania właściwego rozwiązania
- uważnie słucha wypowiedzi innych, czeka na swoją kolej w rozmowie
- ocenia postępowanie bohaterów w kontekście podjętych czynności, stara się odnieść ową historię do współczesnego życia
- kształtuje tolerancję wobec innych ludzi pomimo różnic w wyglądzie, zwyczajach, języku
- dzieli się z innymi własnymi spostrzeżeniami
- wie, że Ziemia to planeta, interesuje się kosmosem
- samodzielnie wyszukuje książki dotyczące bieżącej tematyki oraz słucha ich treści
- płynnie opowiada treść historyjki przyrodniczej, sprawnie wyodrębnie związki przyczynowo-skutkowe między obrazkami
- dokonuje analizy głoskowej nazw różnych krajów
- zna obraz drukowanej litery „G,g”, „Ł,ł”, „F,f”, „J,j”, identyfikuje je w tekście, odczytuje proste wyrazy z ich udziałem
- wstawia litery do wyrazu z lukami
- podnosi sprawność grafomotoryczną w czasie pisania bezśladowego
- inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystuje zabawki, materiały użytkowe, w tym materiał naturalny
- prowadzi obserwacje, wnioskuje
- dobiera do pary wyrazy z taką samą sylabą końcową
- wskazuje charakterystyczne cechy dinozaurów, układając zagadki
- wykonuje działanie dodawania z jednym pustym miejscem
- doskonali umiejętności artykulacyjne
- wie, kto to jest astronauta
- rozróżnia prawą i lewą stronę
- układa i zapisuje działania pasujące do rysunku
- rozumie swoją rolę w utrzymaniu czystości na Ziemi
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86