W NAJBLIŻSZYM CZASIE W NASZEJ GRUPIE:
Dziecko:
- uczestniczy w zabawach ruchowych
- wycina skomplikowane kształty: cięcie po linii prostej
- doskonali sprawność manualną (wycinanie, wiązanie supełków)
- lepi z plasteliny, formułuje zaplanowane kształty
- koloruje bez przekraczania linii
- improwizuje ruchem do muzyki
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- zgłasza swoje potrzeby i jest samodzielne w toalecie, w szatni i przy stole
- reaguje ruchem na sygnał dźwięków
- dobiera ubrania do jesiennej pogody
- projektuje i wykonuje prę planszową
- nakrywa do stołu
- tworzy kompozycje z materiału przyrodniczego
- rozpoznaje i opisuje sytuacje, które mogą wywoływać różne nastroje
- wyraża emocje typu zadowolenie, zniechęcenie, zdziwienie z pomocą głosek
- nazywa własne emocje
- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
- odczuwa zadowolenie z dobrze wykonanego zadania
- uczestnicy w zabawach o określonych regułach, przestrzegając zasad zdrowego współzawodnictwa
- ocenia postępowania bohaterów poznanego opowiadania
- używa zwrotów grzecznościowych
- przestrzega zasad w grupie
- obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe
- współpracuje w parze, wykonując wspólne zadanie
- przestrzega zasad zdrowej rywalizacji
- integruje się z grupą
- wie, na czym polega troskliwa i odpowiedzialna postawa wobec innych
- prowadzi ukierunkowaną obserwacje
- opisuje znamy zauważone podczas sposobu obserwacji
- wymienia cechy charakterystyczne jesieni
- buduje głoskowy schematy wyrazu
- określa miejsce głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie
- rozpoznaje i nazywa literkę „a” (wielką i małą)
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
- podejmuje próby pisanie cyfry 2
- określa liczbę sylab i głosek w wyrazie, dokonuje analizy wyrazów
- określa kolejność zdarzeń w utworze literackim
- rozpoznaje i nazywa literkę „e” (wielką i małą)
- wyszukuje drobne szczegóły różniące dwa obrazki
- układa układanki z pojedynczych elementów wzoru
- doskonali umiejętności wokalne
- inscenizuje utwory literackie, ogrywając proste role z wykorzystaniem rekwizytów
- układa zagadki
- ćwiczy aparat mowy
- posługuje się monetami o niskich nominałach w zabawie
- porównuje masę przedmiotów ważonych różnymi technikami
- rozpoznaje i rozróżnia cyfrę 3, porządkuje, określa liczebność zbioru
- próbuje pisać w liniaturze
- podaje słowa rymujące się
- stosuje niewerbalny sposób komunikowania się
- rozpoznaje małą i wielką literę „i” w schemacie wyrazów
- układa zdania lub krótkie historyjki obrazkowe
- rozumie pojęcie liczby 4, rozpoznaje cyfrę, poprawnie ją zapisuje
- wykonuje prace techniczno- plastyczną
-rozpoznaje podstawowe gatunki leśnych roślin i zwierząt
- rozpoznaje cyfrę „5” i rozumie jej wartość liczbową
- rozpoznaje monety i rozumie ich wartość
- manipuluje figurami geometrycznymi
Obraz autorstwa freepik
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86