Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

PAŹDZIERNIK W NASZEJ GRUPIE

PAŹDZIERNIK W NASZEJ GRUPIE

W NAJBLIŻSZYM CZASIE W NASZEJ GRUPIE:

Dziecko:

- uczestniczy w zabawach ruchowych

- wycina skomplikowane kształty: cięcie po linii prostej

- doskonali sprawność manualną (wycinanie, wiązanie supełków)

- lepi z plasteliny, formułuje zaplanowane kształty

- koloruje bez przekraczania linii

- improwizuje ruchem do muzyki

- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach

- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

- zgłasza swoje potrzeby i jest samodzielne w toalecie, w szatni i przy stole

- reaguje ruchem na sygnał dźwięków

- dobiera ubrania do jesiennej pogody

- projektuje i wykonuje prę planszową

- nakrywa do stołu

- tworzy kompozycje z materiału przyrodniczego

- rozpoznaje i opisuje sytuacje, które mogą wywoływać różne nastroje

- wyraża emocje typu zadowolenie, zniechęcenie, zdziwienie z pomocą głosek

- nazywa własne emocje

- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego

- odczuwa zadowolenie z dobrze wykonanego zadania

- uczestnicy w zabawach o określonych regułach, przestrzegając zasad zdrowego współzawodnictwa

- ocenia postępowania bohaterów poznanego opowiadania

- używa zwrotów grzecznościowych

- przestrzega zasad w grupie

- obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe

- współpracuje w parze, wykonując wspólne zadanie

- przestrzega zasad zdrowej rywalizacji

- integruje się z grupą

- wie, na czym polega troskliwa i odpowiedzialna postawa wobec innych

- prowadzi ukierunkowaną obserwacje

- opisuje znamy zauważone podczas sposobu obserwacji

- wymienia cechy charakterystyczne jesieni

- buduje głoskowy schematy wyrazu

- określa miejsce głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie

- rozpoznaje i nazywa literkę „a”  (wielką i małą)

- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10

- podejmuje próby pisanie cyfry 2

- określa liczbę sylab i głosek w wyrazie, dokonuje analizy wyrazów

- określa kolejność zdarzeń w utworze literackim

- rozpoznaje i nazywa literkę „e” (wielką i małą)

- wyszukuje drobne szczegóły różniące dwa obrazki

- układa układanki z pojedynczych elementów wzoru

- doskonali umiejętności wokalne

- inscenizuje utwory literackie, ogrywając proste role z wykorzystaniem rekwizytów

- układa zagadki

- ćwiczy aparat mowy

- posługuje się monetami o niskich nominałach w zabawie

- porównuje masę przedmiotów ważonych różnymi technikami

- rozpoznaje i rozróżnia cyfrę 3, porządkuje, określa liczebność zbioru

- próbuje pisać w liniaturze

- podaje słowa rymujące się

- stosuje niewerbalny sposób komunikowania się

- rozpoznaje małą i wielką literę „i” w schemacie wyrazów

- układa zdania lub krótkie historyjki obrazkowe

- rozumie pojęcie liczby 4, rozpoznaje cyfrę, poprawnie ją zapisuje

- wykonuje prace techniczno- plastyczną

-rozpoznaje podstawowe gatunki leśnych roślin i zwierząt

- rozpoznaje cyfrę „5” i rozumie jej wartość liczbową

- rozpoznaje monety i rozumie ich wartość

- manipuluje figurami geometrycznymi

 

 

Obraz autorstwa freepik

Data dodania: 2024-10-01 18:48:06
Data edycji: 2024-10-11 10:43:16
Ilość wyświetleń: 99
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej