Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

STYCZEŃ w naszej grupie

STYCZEŃ w naszej grupie

W NAJBLIŻSZYM CZASIE W NASZEJ GRUPIE:

 

Dziecko:

 

- podejmuje rozmowy na temat planowania zabaw, zajęć, pracy, odpoczynku

- rysuje odpowiedzi do zagadek słownych

- kreśli wzory w sposób płynny, ciągły bez częstego odrywania ręki

- dostosowuje nacisk ręki (reguluje napięcie mięśniowe) do wykonywanej czynności

- sprawnie wycina zaplanowane przez siebie kształty i wzory

- bierze aktywny udział w przygotowaniach i przebiegu imprezy organizowanej w przedszkolu

- przeżywa pozytywne emocje związane z dążeniem do osiągnięcia celu

- wie, jakie konsekwencje niosą wystrzały fajerwerków dla zwierząt oraz zna sposoby zadbania o ich komfort w sylwestra

- stosuje się do instrukcji słownej

- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

- współdziała przy tworzeniu wspólnego dzieła, szanuje zdanie innych

- wypowiada własne myśli w sytuacjach problemowych

- układa reguły zabaw ruchowych z elementem współzawodnictwa

- stara się myśleć i postępować z empatią wobec osób starszych

- odpowiedzialnie wypełnia powierzone zadania związane z goszczeniem swoich bliskich w przedszkolu

- wyraża zrozumienie, że odczucia smakowe są indywidualną właściwością człowieka, nie wygłasza negatywnych opinii

- swobodnie wypowiada się na temat przysłów, rozszyfrowuje ich znaczenie

- używa pojęć określających pory doby i odwołuje się do następstw dnia i nocy

- odtwarza z pamięci wcześniej widziane znaki graficzne: litery, cyfry

- rozwiązuje zagadki słowne o miesiącach, znając ich cechy charakterystyczne

- dokonuje analizy głoskowej nazw obrazków, określa miejsce głoski „b”, „c”, „n”, „p” w wyrazie

- zna obraz drukowaniej litery „B,b”, ”C,c”, „N,n”, „P,p”  identyfikuje ją w tekście

- dokonuje syntezy sylabowej wyrazu

- umiejętnie wykorzystuje w sposób kreatywny materiały plastyczne

- doskonali koordynację ruchową, łączy znane gesty, ruchy, kroki w proste układy taneczne

- doskonali umiejętności liczenia

- zna cyfrę 0 i wie, kiedy ją zastosować

- zna zapis graficzny cyfry 9, 0

- wyodrębnia zbiory o określonej liczbiem przelicza elementy za pomocą liczebników porządkowych

- panuje nad własnym głosem w czasie cichego i wyrazistego porozumiewania się z rówieśnikami

- samodzielnie szuka informacji na interesujące je tematy

- dostrzega wpływ temperatury na szybkość roztapiania się śniegu

- określa miejsce liczby w ciągu liczbowym, jej związek z liczbami sąsiednimi

- rozumie i stosuje określenia związane z umiejscowieniem zdarzeń typu: przedtem, potem, najpierw, następnie

- czyta proste wypowiedzi

- projektuje i tworzy kompozycję z elementów mozaiki geometrycznej wg własnej inwencji

- tworzy zbiory przedmiotów wg określonych cech jakościowych: koloru, wielkości, kształtu i umownego kodu graficznego

- wyjaśnia, na czym polegają różne stany skupienia wody

- porównuje liczby z użyciem znaków „=”, „<”, „>”

- tworzy pary wyrazów rymujących się

Data dodania: 2024-12-30 17:11:18
Data edycji: 2024-12-30 17:12:56
Ilość wyświetleń: 54
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej