W NAJBLIŻSZYM CZASIE W NASZEJ GRUPIE:
Dziecko:
- podejmuje rozmowy na temat planowania zabaw, zajęć, pracy, odpoczynku
- rysuje odpowiedzi do zagadek słownych
- kreśli wzory w sposób płynny, ciągły bez częstego odrywania ręki
- dostosowuje nacisk ręki (reguluje napięcie mięśniowe) do wykonywanej czynności
- sprawnie wycina zaplanowane przez siebie kształty i wzory
- bierze aktywny udział w przygotowaniach i przebiegu imprezy organizowanej w przedszkolu
- przeżywa pozytywne emocje związane z dążeniem do osiągnięcia celu
- wie, jakie konsekwencje niosą wystrzały fajerwerków dla zwierząt oraz zna sposoby zadbania o ich komfort w sylwestra
- stosuje się do instrukcji słownej
- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
- współdziała przy tworzeniu wspólnego dzieła, szanuje zdanie innych
- wypowiada własne myśli w sytuacjach problemowych
- układa reguły zabaw ruchowych z elementem współzawodnictwa
- stara się myśleć i postępować z empatią wobec osób starszych
- odpowiedzialnie wypełnia powierzone zadania związane z goszczeniem swoich bliskich w przedszkolu
- wyraża zrozumienie, że odczucia smakowe są indywidualną właściwością człowieka, nie wygłasza negatywnych opinii
- swobodnie wypowiada się na temat przysłów, rozszyfrowuje ich znaczenie
- używa pojęć określających pory doby i odwołuje się do następstw dnia i nocy
- odtwarza z pamięci wcześniej widziane znaki graficzne: litery, cyfry
- rozwiązuje zagadki słowne o miesiącach, znając ich cechy charakterystyczne
- dokonuje analizy głoskowej nazw obrazków, określa miejsce głoski „b”, „c”, „n”, „p” w wyrazie
- zna obraz drukowaniej litery „B,b”, ”C,c”, „N,n”, „P,p” identyfikuje ją w tekście
- dokonuje syntezy sylabowej wyrazu
- umiejętnie wykorzystuje w sposób kreatywny materiały plastyczne
- doskonali koordynację ruchową, łączy znane gesty, ruchy, kroki w proste układy taneczne
- doskonali umiejętności liczenia
- zna cyfrę 0 i wie, kiedy ją zastosować
- zna zapis graficzny cyfry 9, 0
- wyodrębnia zbiory o określonej liczbiem przelicza elementy za pomocą liczebników porządkowych
- panuje nad własnym głosem w czasie cichego i wyrazistego porozumiewania się z rówieśnikami
- samodzielnie szuka informacji na interesujące je tematy
- dostrzega wpływ temperatury na szybkość roztapiania się śniegu
- określa miejsce liczby w ciągu liczbowym, jej związek z liczbami sąsiednimi
- rozumie i stosuje określenia związane z umiejscowieniem zdarzeń typu: przedtem, potem, najpierw, następnie
- czyta proste wypowiedzi
- projektuje i tworzy kompozycję z elementów mozaiki geometrycznej wg własnej inwencji
- tworzy zbiory przedmiotów wg określonych cech jakościowych: koloru, wielkości, kształtu i umownego kodu graficznego
- wyjaśnia, na czym polegają różne stany skupienia wody
- porównuje liczby z użyciem znaków „=”, „<”, „>”
- tworzy pary wyrazów rymujących się
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86