Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

W KWIETNIU, W NASZEJ GRUPIE

W KWIETNIU, W NASZEJ GRUPIE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W KWIETNIU, W NASZEJ GRUPIE…

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

    CELE OPERACYJNE  (dziecko):

  • uważnie słucha utworów literackich i udziela odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści;
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające na wsi oraz miejsca, w których mieszkają;
  • rozpoznaje zwierzę na ilustracji na podstawie fragmentu obrazka;
  • zna wybrane narzędzia i maszyny rolnicze oraz ich zastosowanie;
  • konstruuje makietę wiejskiej zagrody;
  • zna produkty jakie otrzymuje człowiek z hodowli zwierząt;
  • zna tradycje i zwyczaje związane ze świętami Wielkanocnymi;
  • ozdabia wydmuszkę według własnego pomysłu;
  • porównuje liczebność zbiorów, używając określeń: tyle samo, więcej o, mniej o;
  • rozumie pojęcie „ekologia”, „ekolog”;
  • rozpoznaje zachowania proekologiczne i zachowania szkodzące środowisku;
  • ma świadomość, że większość „śmieci” można powtórnie wykorzystać;
  • wie, że człowiek powinien dbać o przyrodę;
  • zna sposoby oszczędzania wody;
  • przyporządkowuje odpady do odpowiednich pojemników do segregacji;
  • wskazuje różnice między biblioteką, czytelnią, księgarnią;
  • wie, jak obchodzić się z książką;
  • zna tytuły różnych bajek;
  • nazywa rodzaje książek;
  • tworzy ilustrację do tekstu;
  • rozpoznaje na ilustracjach bohaterów znanych bajek, łączy obrazki w pary;
  • rozpoznaje żart w tekście literackim;
  • projektuje zakładkę do książki;
  • sprawnie posługuje się nożyczkami;
  • potrafi w ugodowy sposób rozwiązywać konflikty;
  • wyodrębnia głoski w nagłosie i wygłosie;
  • doskonali sprawność grafomotoryczną, kreśli wzory literopodobne;
  • rozwiązuje i układa zadania z treści na dodawanie i odejmowanie;
  • ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi;
  • wyodrębnia głoski w nagłosie i wygłosie;
  • rozpoznaje i nazywa poznane figury geometryczne;
  • utrwala kierunki w przestrzeni;
  • wyciąga wnioski z eksperymentu;
  • dostrzega związki przyczynowo- skutkowe w historyjce obrazkowej.
Data dodania: 2025-04-07 00:55:22
Data edycji: 2025-04-07 01:10:59
Ilość wyświetleń: 78
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej