W kwietniu będziemy kontynuowali tematy związane z wiosną, powrotem ptaków do Polski, budzącą się do życia przyrodą.
Zadbamy o nasz kącik przyrody, będziemy obserować etapy wzrostu fasoli i tulipanów.
Podążając za filarami planu daltońskiego będziemy rozwijać współpracę, samodzielność i refleksję nad podjętymi decyzjami.
Czekamy na więcej słońca i dłuższe zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Wybrane umiejętności, które będziemy kształtować:
Dziecko:
- dorysowuje brakujące elementy na obrazku zgodnie ze wzorem - rozwija wyobraźnię czasowo-przestrzenni-ruchową przy muzyce - sprawnie posługuje się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami - potrafi skoncentrować się na zadaniu - wykonuje ćwiczenia kształtujące celność, kontroluje ruch - odpowiednio kształtuje chwyt dłoni, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania i kreślenia wzorów - usprawnia narządy artykulacyjne w czasie ćwiczeń z głoską „sz” - doskonali pamięć i percepcję wzrokową - kształtuje motorykę małą i dużą podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym |
- aktywnie uczestniczy w inscenizacji, naśladując ruchem występującą w przedstawieniu postać - współpracuje z koleżanką lub kolegą w parze - przestrzega zasad współdziałania przy pracy - jest kreatywne, śmiało uczestniczy w zabawie - aktywnie uczestniczy w pracach porządkowych - uczy się cierpliwości |
- obdarza uwagą dzieci i osoby dorosłe - wyraża swoje zdanie na dany temat i potrafi je uargumentować - poszerza wiedzę na temat ptaków najczęściej przebywających w Polsce - wyraża szacunek wobec innych w czasie przedstawiania przemyśleń, nie przerywa, nie komentuje - potrafi poradzić sobie z przegraną |
- swobodnie wypowiada się na temat zmian związanych z porą roku - dostrzega regularności - zna dni tygodnia, wymienia je w kolejności - dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów - aktywnie uczestniczy w pracach, przygotowuje podłoże do hodowli, podlewa - poznaje budowę kwiatów - układa i rozwiązuje zagadki słowne o znanych zjawiskach, określa ich charakterystyczne cechy - rozpoznaje cyfry od 0 do 9 - przelicza elementy, wnioskuje matematycznie w czasie prostego zadania - odtwarza rytm graficzny, kontynuuje układanie elementów zgodnie ze wzorem |
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86