Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

LISTOPAD W DELFINKACH

LISTOPAD W DELFINKACH

Tematy kompleksowe:

  1. ODKRYWAM ŚWIAT WOKÓŁ MNIE.
  2. MOJA OJCZYZNA – POLSKA.
  3. DAWNIEJ I DZIŚ.
  4. PODRÓŻUJEMY W DAWNE CZASY.
  5. DESZCZEM MALOWANE.

Cele edukacyjne:

Dziecko:

  • samodzielnie wykonuje czynności higieniczne i samoobsługowe,
  • tworzy opowiadanie wspólnie z rówieśnikami,
  • potrafi dokończyć rozpoczęte zdanie wg własnego pomysłu,
  • rozpoznaje przedmioty i podaje ich przeznaczenie
  • wie, gdzie mieszka i jak się nazywa,
  • posługuje się w zabawie i podczas wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi strony lewej, prawej, a także pojęciami określającymi położenie obiektu w przestrzeni,
  • wyróżnia elementy charakterystyczne dla miasta i wsi,
  • wie, jak ważne jest Święto Niepodległości dla Polski i Polaków, słucha o historycznych dziejach naszego kraju, odczuwa przynależność do narodu,
  • aktywnie uczestniczy w przedszkolnych obchodach Święta Niepodległości,
  • wie, że mieszka w Polsce i jest Polakiem, potrafi wymienić największe miasta Polski, wie, jak wygląda mapa Polski, potrafi wskazać na mapie swoją miejscowość,
  • poznaje roślinność i zwierzęta występujące w Polsce,
  • poznaje głoskę i obraz graficzny liter: „U,u”, „T,t”, „L,l”, „K,k”,
  • poznaje obraz graficzny cyfry 5, 6 i 7; dokonuje prostych działań matematycznych w zakresie 1-7,
  • wypowiada się na temat swojego nastroju,
  • wie, czym zajmuje się prezenter pogody,
  • opowiada o zjawiskach pogodowych,
  • dokonuje analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów,
  • rozpoznaje i nazywa kolory pochodne,
  • poznaje obieg wody w przyrodzie,
  • rozumie sens słuchanego opowiadania, odpowiada na pytania dotyczące treści utworu,
  • wnioskuje na podstawie obserwacji, wyraża swoje rozumienie świata i zachodzących w nim zjawisk,
  • przedstawia swoje emocje i uczuciam używając charakterystycznych dla dzicka form wyrazu,
  • bierze udział w eksperymencie dotyczącym rozpuszczania i krystalizacji,
  • dokonuje oceny postępowania bohaterów,
  • wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy,
  • zna historię o smoku wawelskim,
  • wykonuje kukiełki do przedstawienia, nabywa doświadczenia w manipulowaniu nimi,
  • porównuje przedmioty ze względu na wilkość,
  • wskazuje dobre i złe postępowanie bohaterów,
  • opowiada treść legendy przy zachowaniu związków przyczynowo-skutkowych,
  • kreśli elementy obrazka po śladzie oraz według własnego pomyslu,
  • zna kodeks przedszkolaka i dostosowuje swoje zachowanie do jego założeń,
  • zachowuje zasady bezpiecznej zabawy podczas pobytu w przedszkolu, ogrodzie i podczas wyjścia poza teren przedszkola.
Data dodania: 2023-10-24 15:40:52
Data edycji: 2023-10-24 15:41:38
Ilość wyświetleń: 93
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej