W maju będziemy odkrywać tajemnice książek, świat zawodów i rozwijać nasze wiadomości o rodzinie.
Wybierzemy się na spacer do biblioteki, spróbujemy swoich sił prezentując zawód wykonywany przez naszego rodzica.
Pod koniec maja przygotujemy dla rodziców występ z okazji ich święta.
W czerwcu przypomnimy sobie, jak mija letni czas w sadzie i ogrodzie, będziemy oczekiwać z niecierpliwością na nadejście upalnych dni. Podczas zajęć gimnastycznych wyjdziemy do ogrodu, w którym będziemy spędzać coraz więcej czasu. Obserwując owady przez lupy dowiemy się więcej o ich budowie i znaczeniu dla ekosystemu.
Wybrane umiejętności, które będziemy kształtować:
Dziecko:
- porządkuje książki w kąciku - bierze udział w opowieści ruchowej - sprawnie biega - wskazuje różnice w obrazkach - biega slalomem - potrafi zorganizować zabawę z wykorzystaniem sprzętu sportowego - wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę - inicjuje zabawy konstrukcyjne, w tym z materiałem naturalnym - sprząta salę po zabawie i zajęciach |
- cierpliwie czeka na swoją kolej podczas wypowiedzi koleżanki lub kolegi - dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania - rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie - przedstawia swoje emocje i uczuciam uzywając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu - szanuje emocje swoje i innych osób - wypowiada się na określony temat, ocenia zachowanie bohaterów literackich |
- uczestniczy w głosowaniu, przestrzegając ustalonych zasad - wie, jak należy obchodzić się z książką - używa w zabawach zwrotów grzecznościowych - wie, jak należy zachować się w bibliotece - dokonuje wyboru zabawy - współdziała w grupie, również w sytuacji zadaniowej - komunikuje się z drugą osobą w zabawie - respektuje zasady, dba o bezpieczeństwo swoje i rówieśników - odczuwa swoją przynależność do rodziny, grupy przedszkolnej - respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób, zwraca uwagę na ich indywidualne potrzeby - posługuje się swoim imieniem, nazwiskiem, adresem - zna sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku ukąszenia przez owady - wymienia zasady bezpieczeństwa w czasie wakacyjnych podróży - poznaje wybrane zakątki Polski |
- rozwiązuje zagadki - posługuje się językiem w mowie zrozumiałym dla innych - wskazuje różnice między biblioteką, księgarnią i czytelnią - ocenia postępowanie bohaterów bajek - odgrywa role w krótkich scenkach - układa pytania dotyczące bajkowych postaci - wyodrębia głoski w nagłosie i wygłosie - zna tytuły różnych bajek - wskazuje niepasujący element - wie, do czego służy zakładka - układa przedmioty w szeregi i rytmy - dodaje na konkretach - uczestniczy w tworzeniu bajki - opisuje książkę, uwzględniając jej cechy charakterystyczne - klasyfikuje ze względu na różne cechy - potrafi wyrazić swoją opinię - interesuje się literami - rozpoznaje cyfry - porównuje liczebność zbiorów - wskazuje zawody wykonywane przez osoby z najbliższego otoczenia - określa kierunki, rozróżnia stronę lewą i prawą - zagospodarowuje przestrzeń swoimi pomysłami - głoskuje proste fonetycznie wyrazy - wymienia nazwy miesięcy - wymienia oznaki lata - rozpoznaje owoce za pomocą zmysłów innych niż wzrok - dzieli owoce i warzywa na kategorie pod względem różnych cech - szuka drzew i krzewów owocowych, rozpoznaje je i nazywa - wyjaśnia, jakie znaczenie mają owoce w diecie człowieka - wie, gdzie mieszkają owady, określa ich rolę w świecie przyrody - nazywa zwierzęta z wiejskiej zagrody i rozumie znaczenie wsi dla człowieka - wskazuje walory turystyczne swojej miejscowości |
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86