Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ W GRUDNIU!

O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ W GRUDNIU!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ W GRUDNIU!

W grudniu tematyka zajęć będzie dotyczyła następujących tematów kompleksowych:

 

  1. „CZEKAMY NA ŚW. MIKOŁAJA”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

- zna tradycje i zwyczaje mikołajkowe, odczuwa radość ze spotkania z Mikołajem;

- odpowiada na pytania odnośnie wysłuchanego utworu;

- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;

- rozpoznaje i wskazuje litery „y”, „Y”;

- układa i opowiada historyjkę obrazkową;

- wie na czym polega praca strażaka;

- układa i rozwiązuje zadania z treścią, rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 1 do 5.

  1. „KULINARNE CIEKAWOSTKI”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

-  posiada wiedzę na temat pochodzenia produktów żywnościowych;

- zna najczęściej występujące alergeny pokarmowe (mleko krowie, orzechy, ryby, czekolada);

- okazuje szacunek i zrozumienie dla osób chorych;

- śpiewa i ilustruje piosenkę;

- odgrywa scenki pantomimiczne i dramowe;                                        

- nazywa czynności wykonywane przez kucharza;

- rozpoznaje i wskazuje litery „r”, „R”;

- wie, jak wygląda cyfra 6, rozpoznaje ja wśród innych;

-  tworzy ilustracje do wiersza dowolna technika plastyczną;

-  zna swój adres zamieszkania, nie naraża się na niebezpieczeństwo podając swoje dane osobowe;

-  chętnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

  1. „MAGIA ŚWIĄT

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

- śpiewa kolędy, piosenki o zimie;

- uważnie słucha opowiadania, rozumie znaczenie pojęcia „koleżeński;

- wykonuje choinkę wybrana techniką;

- dzieli się spostrzeżeniami na temat konieczności pomagania innym ludziom;

- wymienia świąteczne tradycji – łamanie się opłatkiem,  sianko, biały obrus, ubieranie choinki…;

- wypowiada się na temat zasad właściwego zachowani się przy stole, rozkłada talerze, sztućce,

  ozdabia stół;

- dekoduje informacje przedstawione symbolicznie;

- wypowiadają się na temat przedświątecznych przygotowań w domu.

  1. „ZEGARY I KALENDARZE”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

- wie, do czego służą zegary, zna różne czasomierze;

- posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 7, zna zapis cyfry 7;

- odczytuje  zakodowane informacje;

- określa nastrój utworu muzycznego;

- wie, jakie konsekwencje niosą wystrzały fajerwerków dla zwierząt oraz zna sposoby zadbania o ich

  komfort w sylwestra;

- rozumie szkodliwość hałasu dla słuchu i zdrowia człowieka i zwierzęcia.

 

 

 

Data dodania: 2023-12-03 00:41:20
Data edycji: 2023-12-03 21:24:32
Ilość wyświetleń: 73
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej