W listopadzie tematyka zajęć będzie dotyczyła następujących tematów kompleksowych:
1.„Kocham Cię Polsko!”
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
- odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do ojczyzny,
‒ poznaje historię naszego kraju ukrytą w legendzie,
-posługuje się pojęciem patriota,
-buduje zdania poprawne pod względem gramatycznym,
-konstruuje przestrzenną formę z papieru wg instrukcji,
-wyraża szacunek do ojczyzny i jej bohaterów,
-dekoduje informacje,
-słucha, recytuje, inscenizuje utwory polskich autorów,
-stawia pytania i poszukuje na nie odpowiedzi,
-wskazuje na mapie Polski stolicę,
-śpiewa hymn Polski przyjmując odpowiednią postawę.
2. „Dbamy o bezpieczeństwo”
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
-rozpoznaje i wskazuje litery „d”, „D”, dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
-porządkuje historyjkę obrazkową,
-zna numer alarmowy 112 i rozpoznaje sytuacje wymagające użycia go,
-zna i stosuje zasady bezpieczeństwa związane z posługiwaniem się wybranymi urządzeniami domowymi i substancjami,
-tworzy pracę plastyczną zgodnie z podanym tematem,
-klasyfikuje znaki na ostrzegawcze, nakazu, zakazu i informacyjne,
-rozumie aspekty kardynalny i porządkowy liczby „cztery”, zna cyfrę oznaczającą liczbę 4
-wie do kogo może się zwrócić w sytuacjach trudnych,
-ocenia zachowanie swoje i innych,
-współdziała w grupie podczas wykonywania zadania,
3. „Deszczem malowane”
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
-rozwiązuje zagadki sensoryczne,
-rozpoznaje i wskazuje litery „k”, „K”, dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
-zna symbole przedstawiające zjawiska pogodowe,
-poprawnie odczytuje temperaturę na termometrze zewnętrznym,
-zakłada i poprawnie prowadzi kalendarz pogody,
-poprawnie odpowiada na pytania, wnioskuje, wzbogaca słownictwo czynne,
-wie, że wodę należy oszczędzać, zna i stosuje proste sposoby oszczędzania wody,
-potrafi właściwie określić, kiedy powstaje lód, para wodna i ciecz,
-odtwarza złożone rytmy dźwiękowe za pomocą instrumentów muzycznych,
-rozumie aspekty kardynalny i porządkowy liczby „pięć”, zna cyfrę oznaczającą tę liczbę,
-słucha muzyki klasycznej i odwzorowuje ją ruchem, nazywa nastrój, emocje wywołane muzyką,
-podejmuje twórczą aktywność plastyczną inspirowaną muzyką,
4. „Nasze emocje”
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
-wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny,
- rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne,
- rozpoznaje i wskazuje litery „U”, „u”, odczytuje sylaby i krótkie wyrazy,
-z uwagą słucha utworu literackiego, ocenia zachowanie bohatera literackiego,
-poszukuje własnych, akceptowalnych społecznie strategii wyrażania emocji,
-bierze udział w zabawach badawczych, tworzy i nazywa barwy pochodne,
-odczytuje emocje z twarzy drugiej osoby,
-porównuje liczebność zbiorów, używa poprawnie sformułowanie „mniej niż”, „więcej niż”,
-zna i posługuje się znakami „<”, „>, „+”,
-w sposób kreatywny wypowiada się w formach plastycznych,
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86