Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ W LISTOPADZIE!

O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ W LISTOPADZIE!

W listopadzie tematyka zajęć będzie dotyczyła następujących tematów kompleksowych:

1.„Kocham Cię Polsko!”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

- odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do ojczyzny,

‒ poznaje historię naszego kraju ukrytą w legendzie,

-posługuje się pojęciem patriota,

-buduje zdania poprawne pod względem gramatycznym,

-konstruuje przestrzenną formę z papieru wg instrukcji,

-wyraża szacunek do ojczyzny i jej bohaterów,

-dekoduje informacje,

-słucha, recytuje, inscenizuje utwory polskich autorów,

-stawia pytania i poszukuje na nie odpowiedzi,

-wskazuje na mapie Polski stolicę,

-śpiewa hymn Polski przyjmując odpowiednią postawę.

2. „Dbamy o bezpieczeństwo”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

-rozpoznaje i wskazuje litery „d”, „D”, dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;

-porządkuje historyjkę obrazkową,

-zna numer alarmowy 112 i rozpoznaje sytuacje wymagające użycia go,

-zna i stosuje zasady bezpieczeństwa związane z posługiwaniem się wybranymi urządzeniami domowymi i substancjami,

-tworzy pracę plastyczną zgodnie z podanym tematem,

-klasyfikuje znaki na ostrzegawcze, nakazu, zakazu i informacyjne,

-rozumie aspekty kardynalny i porządkowy liczby „cztery”, zna cyfrę oznaczającą liczbę 4

-wie do kogo może się zwrócić w sytuacjach trudnych,

-ocenia zachowanie swoje i innych,

-współdziała w grupie podczas wykonywania zadania,

3. „Deszczem malowane”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

-rozwiązuje zagadki sensoryczne,

-rozpoznaje i wskazuje litery „k”, „K”, dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;

-zna symbole przedstawiające zjawiska pogodowe,

-poprawnie odczytuje temperaturę na termometrze zewnętrznym,

-zakłada i poprawnie prowadzi kalendarz pogody,

-poprawnie odpowiada na pytania, wnioskuje, wzbogaca słownictwo czynne,

-wie, że wodę należy oszczędzać, zna i stosuje proste sposoby oszczędzania wody,

-potrafi właściwie określić, kiedy powstaje lód, para wodna i ciecz,

-odtwarza złożone rytmy dźwiękowe za pomocą instrumentów muzycznych,

-rozumie aspekty kardynalny i porządkowy liczby „pięć”, zna cyfrę oznaczającą tę liczbę,

-słucha muzyki klasycznej i odwzorowuje ją ruchem, nazywa nastrój, emocje wywołane muzyką,

-podejmuje twórczą aktywność plastyczną inspirowaną muzyką,

4. „Nasze emocje”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

-wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny,

- rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne,

- rozpoznaje i wskazuje litery „U”, „u”, odczytuje sylaby i krótkie wyrazy,

-z uwagą słucha utworu literackiego, ocenia zachowanie bohatera literackiego,

-poszukuje własnych, akceptowalnych społecznie strategii wyrażania emocji,

-bierze udział w zabawach badawczych, tworzy i nazywa barwy pochodne,

-odczytuje emocje z twarzy drugiej osoby,

-porównuje liczebność zbiorów, używa poprawnie sformułowanie „mniej niż”, „więcej niż”,

-zna i posługuje się znakami „<”, „>, „+”,

-w sposób kreatywny wypowiada się w formach plastycznych,

Data dodania: 2023-11-04 18:39:07
Data edycji: 2023-11-04 18:39:33
Ilość wyświetleń: 47
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej