W październiku realizować będziemy tematy kompleksowe:
1.Pani Jesień stroje ma wspaniałe!
2.Co nam jesień w koszu niesie?
3.Czy wiemy jak dbać o swoje zdrowie?
4.Czy słyszysz niezwykłe rytmy przyrody?
Oczekiwane efekty edukacyjno- wychowawcze (dziecko):
– rozróżnia emocje pozytywne i negatywne
– przedstawia uczucia i emocje przy użyciu charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
– uczestniczy w ćwiczeniach porannych
– posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrody: opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, zapadanie w sen zimowy
– właściwie rozpoznaje dźwięki z otoczenia
– tworzy różne kolory przez mieszanie farb.
– posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
– mówi płynnie, wyraźnie i rytmicznie
– kształci umiejętność utrzymywania jednakowego tempa
– eksperymentuje rytmem, dźwiękami, głosem i ruchem
– rozwija poczucie rytmu i pulsu podczas zabaw gimnastycznych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
– wykonuje eksperymenty graficzne farbą
– wyraża ekspresję twórczą podczas zabaw w małym zespole
– poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy .
– eksperymentuje z różnymi przedmiotami
– buduje, używając przy tym materiału naturalnego
–przelicza elementy, rozpoznaje cyfrę 1, 2,3 ( 6 latki)
– współdziała z dziećmi podczas zabawy
– eksperymentuje z różnymi przedmiotami
– odtwarza rytm podany przez nauczyciela
– wykonuje pracę plastyczną w zespole
– określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w odniesieniu do swojej osoby
– uczestniczy w zabawach naśladowczych
– wyodrębnia i nazywa elementy rysunku
– muzykuje przy użyciu instrumentów muzycznych
– używa chwytu pisarskiego podczas rysowania
– posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych oraz korzysta z dóbr przyrody
– rozróżnia głoski na początku i na końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach
- wykonuje swoją pracę plastyczną samodzielnie
– bezpiecznie uczestniczy w zabawach ruchowych
– rozwiązuje zagadki
– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
– uczestniczy w zabawach teatralnych
– wykonuje czynności, takie jak trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz
– wyraża swoje rozumienie świata za pomocą języka mówionego
– poznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy
– liczy, porównuje i klasyfikuje zbiory
– próbuje odgadnąć nazwę owocu przy pomocy zmysłu smaku
– współdziała z dziećmi podczas prac użytecznych
– komunikuje potrzebę ruchu i odpoczynku
– tworzy nowe słowa
– wykonuje ćwiczenia kształtujące utrzymanie prawidłowej postawy ciała
– eksperymentuje, szacuje i przewiduje.
– wdraża swoje własne strategie wspierane przez osoby dorosłe.
– właściwie rozpoznaje smak warzyw
– rozpoznaje litery: I i; E e; M m,T t ( 6 latki)
– odtwarza podane rytmy
– przejawia aktywność plastyczną w stemplowaniu, malowaniu, wycinaniu
– uczestniczy w zabawach naśladowczych
– bierze aktywny udział w zabawie słownej
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86