W październiku tematyka zajęć będzie dotyczyła
następujących tematów kompleksowych:
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
- rozpoznaje ukryte owoce, warzywa za pomocą dotyku, węchu, smaku;
- wypowiada się na temat wysłuchanego utworu, dostrzega elementy humorystyczne w wierszu;
- klasyfikuje warzywa według podanego kryterium;
- rozpoznaje i wskazuje litery „m”, „M”, tworzy schematy głoskowe wyrazów
- odczytuje sylaby i krótkie wyrazy;
- lepi owoce z masy papierowej;
- wie, że trzeba zapłacić za towar zgodnie z umowną ceną;
- posługuje się liczebnikiem „dwa”, zna cyfrę 2;
- wykonuje pomoce do zabawy techniką frotażu;
- uczestniczy w zajęciu kulinarnym, przestrzega zasad higieny.
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
- dostrzega zagrożenie związane z niewłaściwym, nadmiernym korzystaniem z mediów;
- rozumie znaczenie aktywnych form rodzinnego wypoczynku;
- rozpoznaje i wskazuje litery „e”, „E”, dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
- dostrzega pozytywne zachowania i postawy wobec środowiska społecznego, przyrodniczego;
- układa historyjkę obrazkową;
- rozwiązuje zadania z treścią;
- rozpoznaje i nazywa cyfrę 3;
- porównuje liczebność zbiorów używając pojęć „tyle samo’, „mniej o…”, „więcej o…”
- rozwija umiejętność łączenia ruchu z muzyką;
- nazywa i rozpoznaje wartości związane z sytuacjami społecznymi, takie jak szacunek.
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
- wypowiada się na temat bohaterów opowiadania;
- rozpoznaje i nazywa niektóre ptaki, zna zasady właściwego zachowania w lesie;
- rozpoznaje i wskazuje litery „L”, „l”, odczytuje sylaby i krótkie wyrazy;
- rozpoznaje i nazywa niektóre ptaki;
- rozpoznaje owoce i nasiona wybranych drzew;
- rozpoznaje niektóre drzewa iglaste, liściaste i owocowe;
- układa, odtwarza i kontynuuje rytm;
- tworzy kompozycje plastyczne, wykorzystując materiał przyrodniczy;
- uważnie słucha innych i czeka na swoją kolej;
- posiada podstawową wiedze na temat pająków;
- porównuje długości;
- posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi czasu.
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
- uczestniczy w zabawie badawczej, próbuje wyciągać wnioski, rozpoznaje i nazywa kujące przedmioty;
- wczuwa się w uczucia innych, odczuwa chęć pomagania;
- rozpoznaje literę „I, i” – małą i dużą- drukowaną i pisaną;
- układa kształty litery z różnych elementów;
- uważnie słucha opowiadania, udziela odpowiedzi na pytania
- rozpoznaje i nazwa zwierzęta leśne
- przedstawia wygląd, cechy charakterystyczne zwierząt za pomocą scenek pantomimicznych
- przejawia troskę w stosunku do otoczenia przyrodniczego, dostrzega potrzeby zwierząt
- szacuje na „oko’, liczy na konkretach
- wykonuje pracę plastyczno-techniczną na podany temat
- współpracuje w zespole.
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86