Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ W PAŹDZIERNIKU!

O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ W PAŹDZIERNIKU!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W październiku tematyka zajęć będzie dotyczyła    

   następujących tematów kompleksowych:   

   

  1. „ZABAWY I SMAKI JESIENI”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

- rozpoznaje ukryte owoce, warzywa za pomocą  dotyku, węchu, smaku;

- wypowiada się na temat wysłuchanego utworu, dostrzega elementy humorystyczne w wierszu;

- klasyfikuje warzywa  według podanego kryterium;

- rozpoznaje i wskazuje litery „m”, „M”, tworzy schematy głoskowe wyrazów

- odczytuje sylaby i krótkie wyrazy;

- lepi owoce z masy papierowej;

- wie, że trzeba zapłacić za towar zgodnie z umowną ceną;

- posługuje się liczebnikiem „dwa”, zna cyfrę 2;

- wykonuje pomoce do zabawy techniką frotażu;

- uczestniczy w zajęciu kulinarnym, przestrzega zasad  higieny.

  1. „SZTUKA BYCIA RAZEM”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

 - dostrzega zagrożenie związane z niewłaściwym, nadmiernym  korzystaniem z mediów;

 - rozumie znaczenie aktywnych form rodzinnego wypoczynku;

- rozpoznaje i wskazuje litery „e”, „E”, dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;

- dostrzega pozytywne zachowania i postawy wobec  środowiska społecznego, przyrodniczego;

- układa historyjkę obrazkową;

- rozwiązuje zadania z treścią;

- rozpoznaje i nazywa cyfrę 3;

- porównuje liczebność zbiorów używając pojęć „tyle samo’, „mniej o…”, „więcej o…”

- rozwija umiejętność łączenia ruchu  z muzyką;
- nazywa i rozpoznaje wartości związane z sytuacjami społecznymi, takie jak szacunek.

  1. „O CZYM SZUMIĄ DRZEWA”

 Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

 - wypowiada się na temat bohaterów opowiadania;

- rozpoznaje i nazywa niektóre ptaki, zna zasady właściwego zachowania w lesie;

- rozpoznaje i wskazuje litery „L”, „l”, odczytuje sylaby i krótkie wyrazy;

- rozpoznaje i nazywa niektóre ptaki;

- rozpoznaje owoce i nasiona wybranych drzew;

- rozpoznaje niektóre drzewa iglaste, liściaste i owocowe;

- układa, odtwarza i kontynuuje rytm;

- tworzy kompozycje plastyczne, wykorzystując materiał przyrodniczy;

- uważnie słucha innych i czeka na swoją kolej;

- posiada podstawową wiedze na temat pająków;

- porównuje długości;

- posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi czasu.

  1. „JESIENNE ZWYCZAJE ZWIERZĄT”

Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:

- uczestniczy w zabawie badawczej, próbuje wyciągać wnioski, rozpoznaje i nazywa kujące przedmioty;

- wczuwa się w uczucia innych, odczuwa chęć pomagania;

- rozpoznaje literę „I, i” – małą i dużą- drukowaną i pisaną;

- układa kształty litery z różnych elementów;

- uważnie słucha opowiadania, udziela odpowiedzi na pytania

- rozpoznaje i nazwa zwierzęta leśne

- przedstawia wygląd, cechy charakterystyczne zwierząt za pomocą  scenek pantomimicznych

- przejawia troskę w stosunku do otoczenia przyrodniczego, dostrzega potrzeby zwierząt

- szacuje na „oko’, liczy na konkretach

- wykonuje pracę plastyczno-techniczną na podany temat

- współpracuje w zespole.

Data dodania: 2023-10-01 12:00:51
Data edycji: 2023-10-02 20:07:41
Ilość wyświetleń: 60
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej