O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ WE WRZEŚNIU!
We wrześniu tematyka zajęć będzie dotyczyła następujących tematów kompleksowych:
1. „Ja i ty to my”
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
Dziecko:
- integruje się z grupą podczas powitania
‒ wyraża swoje emocje
‒ rytmicznie kreśli kreski do muzyki
‒ określa głoskę w nagłosie swojego imienia
‒ rozwiązuje zagadki
‒ stosuje zbiory zastępcze i porównuje ilości
2. „Spotkanie z latawcem”
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
Dziecko:
‒ dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
‒ przestrzega zasad podczas zabawy
‒ dzieli się swoimi odczuciami po zabawie
‒ wypowiada się na temat opowiadania, własnych doświadczeń oraz obserwacji
‒ zna związki frazeologiczne związane z wiatrem
‒ klasyfikuje obrazki według wskazanego kryterium
‒ mówi o emocjach towarzyszących sukcesowi
3. „Pożegnanie lata”
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
Dziecko:
‒ poprawnie formułuje wypowiedzi, posługując się czasem teraźniejszym i przeszłym I
‒ odczuwa więź emocjonalną z krajem i regionem, z którego pochodzi
‒ wskazuje i określa pozytywne cechy bohaterki opowiadania
‒ interesuje się czytaniem, zna litery „a”, „A”
‒ nazywa usłyszane odgłosy
‒ zgodnie współdziała w małym zespole
‒ prawidłowo posługuje się nożyczkami i precyzyjnie wycina
‒ identyfikuje przedmioty dotykiem i opisuje odczuwane wrażenia zmysłowe
4. „Tajemnice ziemi”
Przewidywane osiągnięcia dziecka: wiadomości, umiejętności, efekty wychowawcze:
Dziecko:
‒ wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu
‒ klasyfikuje obrazki według przyjętego kryterium
‒ interesuje się czytaniem, zna litery „t”, „T”
- odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
- kojarzy ruch obrotowy Ziemi z następstwem dnia i nocy
- posługuje się nazwami planet
‒ stosuje liczebniki porządkowe
‒ interesuje się prehistorią naszej planety
‒ posługuje się liczebnikiem jeden
‒ zna cyfrę 1.
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86