W październiku realizować będziemy tematy kompleksowe:
1.Jesień i jej wspaniałe kolory
Oczekiwane efekty edukacyjno- wychowawcze (dziecko):
- uczestniczy w zabawach ruchowych;
- posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrody: opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, zapadanie w sen zimowy;
- rozróżnia emocje pozytywne i negatywne;
- komunikuje potrzebę ruchu i odpoczynku;
- rozpoznaje dźwięki otoczenia;
- podejmuje działalność plastyczną;
- rozwiązuje zagadki;
- rozwija poczucie rytmu i pulsu;
- ćwiczy aparat mowy oraz analizator słuchowy;
- przelicza elementy zbiorów oraz dokonuje ich porównania;
- dokonuje klasyfikacji materiału przyrodniczego;
- rozpoznaje i nazywa kolory, tworzy barwy pochodne łącząc podstawowe;
- wymienia dary jesieni;
- nazywa dary jesieni;
- rozpoznaje smak wybranych warzyw i owoców;
- dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów;
- wyraża swoje zainteresowanie światem poprzez stawianie pytań;
- wykonuje czynności, takie jak trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz;
- wyraża rozumienie świata za pomocą języka mówionego;
- rozpoznaje owoce po ich kształcie;
- obiera i kroi owoce na kawałki, wykonuje i smakuje sałatkę owocową;
- określa własne samopoczucie;
- nadaje znaczenie swoim doświadczeniom;
- określa, na czym polega bycie zdrowym;
- wie, jak unikać choroby;
- doskonali umiejętność dmuchania nosa;
- wie, że częste mycie rąk pozwala uniknąć chorób;
- eksperymentuje z oddechem;
- weryfikuje swoją wiedzę podczas rozmowy z zaproszonym gościem;
- aktywnie słucha muzyki i wyraża ją ruchem;
- rozumie znaczenie witamin dla zdrowia;
- rozróżnia zdrowe i niezdrowe jedzenie;
- rozwija motorykę małą;
- rozumie pojęcia następstwa czasu;
- doskonali sprawność języka;
- systematyzuje posiadaną wiedzę;
- doskonali kompetencje językowe;
- rozwija spostrzegawczość wzrokową;
- określa różnice między porami roku;
- poszerza doświadczenia muzyczne;
- porządkuje wiedzę dotyczącą kalendarza i utrwala następstwo dni tygodnia;
- wdraża się do organizacji własnego czasu wolnego (PLAN DALTOŃSKI)
- określa pory dnia i rozumie ich następstwo;
- tworzy konstrukcje z materiału przyrodniczego;
- tworzy historyjkę obrazkową, wypowiada się na jej temat;
- wypowiada się na określony/podany temat;
- komunikuje się i doskonali komunikację pozawerbalną;
- wypowiada się na podstawie symboli pogody;
- opisuje zjawiska przyrodnicze.
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86