Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

PAŹDZIERNIK - ZAMIERZENIA

 PAŹDZIERNIK - ZAMIERZENIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W październiku realizować będziemy tematy kompleksowe:

  1. Dary jesieni.
  2. Mali odkrywcy.
  3. Zabawy na jesienne wieczory.
  4. Dbamy o zdrowie.

Oczekiwane efekty edukacyjno- wychowawcze (dziecko):

- rozpoznaje symbole poszczególnych aktywności

- reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy

- łączy elementy w pary według wybranej cechy

- współpracuje w zespole

- tworzy kompozycje  wykorzystując w tym celu okazy przyrodnicze

- pozna melodię i słowa nowej piosenki

- doskonali umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby

- prawidłowo wykonuje ćwiczenia stóp

- stosuje się do zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń gimnastycznych

- przelicza w zakresie do 5

- potrafi cierpliwie czekać na swoją kolej

- śpiewa piosenkę wspólnie z innymi dziećmi

- uważnie słucha opowiadania czytanego przez nauczyciela

- wie, jaką role w przyrodzie pełnią drzewa

- prowadzi obserwacje przyrodnicze

- gromadzi owoce drzew do kącika przyrody

- wypowiada się na określony temat

- bierze czynny udział w przeprowadzeniu doświadczeń i eksperymentów;

- wykonuje prace plastyczno-techniczne

- uczestniczy w zabawach ruchowych

- budzenie wrażliwości estetycznej,

- uważnie słucha wiersza czytanego przez nauczyciela

- nawleka na nitkę owoce jarzębiny

- nazwie dary przyrody pochodzące z lasu, parku

- podporządkowuje ruch ciała rytmowi piosenki

- zapamiętuje kolejność ruchu występującego w zabawie

- bierze czynny udział w przeprowadzeniu doświadczeń i eksperymentów

- potrafi powiedzieć czy tworzywo z mleka jest biodegradowalne i co to oznacza

- przelicza elementy w zbiorach

- porównuje liczbę przedmiotów w zbiorach stosując określenia: „więcej”, „mniej”

- potrafi grać na wybranym instrumencie

- rozpoznaje po zapachu i dotyku owoce i warzywa

- doskonali sprawność manualną podczas krojenia nożem

- nazywa przybory kuchenne

- korzysta z wyobraźni w czasie wizualizacji i pracy plastycznej;

- czerpie radość z pracy twórczej – malowanie mlekiem, połówkami jabłka;

- wypowiada się, jak zachować się w miejscach publicznych;

- opowiada, w jaki sposób okazywać emocje w czasie odbioru sztuki;

- wciela się w zwierzęcych bohaterów bajki

- wie, czym zajmuje się pisarz

- uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat;

- wie, jak należy zachować się w teatrze;

- przełamuje nieśmiałość w czasie zabawy;

- podejmuje zabawy parateatralne inspirowane bajkami;

- reaguje na zmiany tempa i dynamiki utworu

- porusza się do granego rytmu

- wykonuje ćwiczenia oddechowe, naśladuje dźwięki

-  rozumie i stosuje pojęcie „po równo”

- wypowiada się, które produkty należy jeść często i dlaczego;

- bawi się z grupą dzieci, pomaga innym, współpracuje;

- wie, czym jest piramida zdrowia

- stara się wykonać ćwiczenia gimnastycznie poprawnie i dokładnie

- reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne, gesty, naśladuje ruchy

- wypowiada się na temat treści utworu

- wycina elementy wiatraczka i składa papier

-bierze udział w zabawach umuzykalniających i oddechowych oraz ortofonicznych;

-śpiewa i tańczy z grupą do piosenki;

- gra na instrumentach utrzymując rytm utworu;

- wybiera właściwe ubranie, dostosowując je do pogody

- odnosi się do swoich doświadczeń i opowiada o wizytach u lekarza;

- współpracuje z rówieśnikami podczas zabawy tematycznej

- wie, kim jest stomatolog i na czym polega jego praca

- dostrzega szczegóły na obrazku

- stosuje zwroty grzecznościowe w zabawie

- stara się wykonać ćwiczenia gimnastycznie poprawnie i dokładnie

- nazwie zauważone zmiany w świecie roślin

- przypomni i zastosuje zasady przechodzenia przez jezdnię

- zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas pobytu w lesie

- bierze udział w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu

- wymienia barwy podstawowe i pochodne

- wymyśla dźwięki do elementów obrazów przedstawiających różne miejsca (np. łąka, las, plaża)

 

Data dodania: 2023-10-01 11:19:15
Data edycji: 2023-10-01 11:51:48
Ilość wyświetleń: 107
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej