W październiku realizować będziemy tematy kompleksowe:
Oczekiwane efekty edukacyjno- wychowawcze (dziecko):
- rozpoznaje symbole poszczególnych aktywności
- reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy
- łączy elementy w pary według wybranej cechy
- współpracuje w zespole
- tworzy kompozycje wykorzystując w tym celu okazy przyrodnicze
- pozna melodię i słowa nowej piosenki
- doskonali umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia stóp
- stosuje się do zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń gimnastycznych
- przelicza w zakresie do 5
- potrafi cierpliwie czekać na swoją kolej
- śpiewa piosenkę wspólnie z innymi dziećmi
- uważnie słucha opowiadania czytanego przez nauczyciela
- wie, jaką role w przyrodzie pełnią drzewa
- prowadzi obserwacje przyrodnicze
- gromadzi owoce drzew do kącika przyrody
- wypowiada się na określony temat
- bierze czynny udział w przeprowadzeniu doświadczeń i eksperymentów;
- wykonuje prace plastyczno-techniczne
- uczestniczy w zabawach ruchowych
- budzenie wrażliwości estetycznej,
- uważnie słucha wiersza czytanego przez nauczyciela
- nawleka na nitkę owoce jarzębiny
- nazwie dary przyrody pochodzące z lasu, parku
- podporządkowuje ruch ciała rytmowi piosenki
- zapamiętuje kolejność ruchu występującego w zabawie
- bierze czynny udział w przeprowadzeniu doświadczeń i eksperymentów
- potrafi powiedzieć czy tworzywo z mleka jest biodegradowalne i co to oznacza
- przelicza elementy w zbiorach
- porównuje liczbę przedmiotów w zbiorach stosując określenia: „więcej”, „mniej”
- potrafi grać na wybranym instrumencie
- rozpoznaje po zapachu i dotyku owoce i warzywa
- doskonali sprawność manualną podczas krojenia nożem
- nazywa przybory kuchenne
- korzysta z wyobraźni w czasie wizualizacji i pracy plastycznej;
- czerpie radość z pracy twórczej – malowanie mlekiem, połówkami jabłka;
- wypowiada się, jak zachować się w miejscach publicznych;
- opowiada, w jaki sposób okazywać emocje w czasie odbioru sztuki;
- wciela się w zwierzęcych bohaterów bajki
- wie, czym zajmuje się pisarz
- uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat;
- wie, jak należy zachować się w teatrze;
- przełamuje nieśmiałość w czasie zabawy;
- podejmuje zabawy parateatralne inspirowane bajkami;
- reaguje na zmiany tempa i dynamiki utworu
- porusza się do granego rytmu
- wykonuje ćwiczenia oddechowe, naśladuje dźwięki
- rozumie i stosuje pojęcie „po równo”
- wypowiada się, które produkty należy jeść często i dlaczego;
- bawi się z grupą dzieci, pomaga innym, współpracuje;
- wie, czym jest piramida zdrowia
- stara się wykonać ćwiczenia gimnastycznie poprawnie i dokładnie
- reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne, gesty, naśladuje ruchy
- wypowiada się na temat treści utworu
- wycina elementy wiatraczka i składa papier
-bierze udział w zabawach umuzykalniających i oddechowych oraz ortofonicznych;
-śpiewa i tańczy z grupą do piosenki;
- gra na instrumentach utrzymując rytm utworu;
- wybiera właściwe ubranie, dostosowując je do pogody
- odnosi się do swoich doświadczeń i opowiada o wizytach u lekarza;
- współpracuje z rówieśnikami podczas zabawy tematycznej
- wie, kim jest stomatolog i na czym polega jego praca
- dostrzega szczegóły na obrazku
- stosuje zwroty grzecznościowe w zabawie
- stara się wykonać ćwiczenia gimnastycznie poprawnie i dokładnie
- nazwie zauważone zmiany w świecie roślin
- przypomni i zastosuje zasady przechodzenia przez jezdnię
- zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas pobytu w lesie
- bierze udział w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
- wymienia barwy podstawowe i pochodne
- wymyśla dźwięki do elementów obrazów przedstawiających różne miejsca (np. łąka, las, plaża)
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86