W najbliższym czasie rozwijać będziemy następujące umiejętności:
1) utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby (np. w kontekście kształtowania prawidłowej postawy)
2) zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie swobodnych zabaw ruchowych
3) uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
4) uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie (w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku) w różnych porach roku (na śniegu, w wodzie)
5) spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek
6) zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków
wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw
7) określanie sytuacji wywołujących różne emocje (np. radość, smutek, złość)
8) radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchanie utworów z literatury
9) wykazywanie się inicjatywą w sytuacjach nowych, nieznanych
10) samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie
11) szukanie kompromisu w spornych sprawach
12) uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość
13) wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek ( z uzasadnieniem wyboru)
14) czynne uczestniczenie osób dorosłych (rodziców, zaprzyjaźnionych gości) w zajęciach z dziećmi, prezentowanie swoich pasji, hobby, zainteresowań
15) powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem
16) nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom- sytuacjom z jakimi się spotykają
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86