W najbliższym czasie rozwijać będziemy następujące umiejętności:
1) wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych , spędzania czasu wolnego zimą,
2) ksztaÅ‚towanie umiejÄ™tnoÅ›ci wÅ‚aÅ›ciwego dobierania ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych,
3) uczestniczenie w zabawach ruchowych: ksztaÅ‚tujÄ…cych postawÄ™, orientacyjno-porzÄ…dkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodÄ… opowieÅ›ci ruchowych, ze Å›piewem,
4) wykonywanie prac zwiÄ™kszajÄ…cych sprawność manualnÄ…, koordynacjÄ™ wzrokowo- ruchowÄ…, Å›wiadomość ruchów caÅ‚ego ciaÅ‚a,
5) doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci tworzenia konstrukcji pÅ‚askich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiaÅ‚u, z wykorzystaniem wÅ‚aÅ›ciwych sposobów Å‚Ä…czenia, montowania,
6) doskonalenie sprawnoÅ›ci manualnej podczas wykonywania ćwiczeÅ„ graficznych oraz utrwalania wÅ‚aÅ›ciwego kierunku kreÅ›lenia od lewej strony do prawej, od góry do doÅ‚u, umiejÄ™tne dostosowywanie napiÄ™cia mięśniowego i siÅ‚y nacisku do narzÄ™dzia,
7) doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole i budowania miłej atmosfery,
8) doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi emocjami,
9) wdrażanie do odczuwania emocji, nazywanie ich oraz do rozumienia, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania,
10) kształtowania umiejętności dokonywania oceny postępowania swojego i innych z zastosowaniem odpowiednich określeń,
11) integrowanie siÄ™ podczas planowania, przygotowania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy,
12) doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem,
13) kształtowanie umiejętności oceny zachowań, jako pozytywnych bądź negatywnych, swoich i innych,
14) kształtowanie umiejętności wyjaśniania swojej przynależności do rodziny i poznawania jej historii,
15) doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się zadawania pytań i odpowiadania na nie, dzielenia się swoimi doświadczeniami,
16) doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci dostrzegania zwiÄ…zków przyczynowo- skutkowych, prawidÅ‚owoÅ›ci podczas uczestniczenia w zabawach badajÄ…cych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci materiaÅ‚ów,
17)ksztaÅ‚towanie umiejÄ™tnoÅ›ci rozpoznawania liter (poznanie liter: p, s), doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci czytania sylab i prostych wyrazów z poznanych liter,
18) wdrażanie do recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidÅ‚owÄ… regulacjÄ™ oddechu, zachowaniem pauz, tempa, rytmu, natężenia gÅ‚osu,
19) rozwijanie aktywnoÅ›ci twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej,
20) rozpoznawanie cyfr oznaczajÄ…cych liczby od 1 do 8,
21) ksztaÅ‚cenie umiejÄ™tnoÅ›ci ukÅ‚adania i odczytywania zapisów matematycznych, rozwiÄ…zywania zadaÅ„ tekstowych.
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86