Witamy w Przedszkolu! Wrzesień w Raczkach - Przedszkole nr 48 w Gdyni Przedszkole nr 48 "Morska Przygoda". Jesteśmy w Pomorskiej Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie. Realizujemy zadania Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Witamy w Przedszkolu! Wrzesień w Raczkach

Witamy w Przedszkolu! Wrzesień w Raczkach

Przed nami pierwszy miesiÄ…c w przedszkolu. BÄ™dzie to czas wyjÄ…tkowych doÅ›wiadczeÅ„, tworzenia nowych relacji koleżeÅ„skich. ZdarzÄ… siÄ™ również momenty trudniejsze, ale wiem że z WaszÄ… pomocÄ… przejdziemy przez okres adaptacji możliwie jak najÅ‚agodniej J A oto co nas czeka:

         W pierwszym tygodniu wrzeÅ›nia poznamy naszÄ… salÄ™, zabawki, przestrzeÅ„ w której dzieci bÄ™dÄ… przebywać. Skupimy siÄ™ na zabawach integracyjnych, dziÄ™ki którym nabiorÄ… wiÄ™kszej pewnoÅ›ci siebie. Wybierzemy siÄ™ na wycieczkÄ™ po przedszkolu, aby żadne jej zakamarki nie byÅ‚ dzieciom obce.

Temat: Przedszkolakiem fajnie być!”

Cele :

(Dziecko…)

- podaje swoje imiÄ™,

-poznaje imiona dzieci z grupy,

-stara się pamiętać o czynnościach samoobsługowych,

-mówi o swoich potrzebach,

- uczestniczy we wspólnych zabawach,

- obserwuje otoczenie, wymienia jego elementy,

-aktywnie uczestniczy w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,

-okreÅ›la cechy fizyczne rówieÅ›ników,

-podejmuje próbÄ™ nauki piosenki (metodÄ… ze sÅ‚uchu/fragmentami),

- poznaje czynności jakie wykonują osoby pracujące w przedszkolu,

- powtarza krótkie rymowanki,

-naśladuje ruchy wykonywane przez nauczyciela,

-uczestniczy w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,

-uczestniczy w zabawach sprzyjajÄ…cych koncentracji uwagi,

 

W drugim tygodniu stworzymy m.in. Kodeks Raczków – zbiór zasad, których bÄ™dziemy przestrzegać w trakcie czasu spÄ™dzonego w przedszkolu. Przed nami również DzieÅ„ Kropki! MiÄ™dzynarodowe Å›wiÄ™to kreatywnoÅ›ci – Raczki bÄ™dÄ… miaÅ‚y możliwość uwolnić swojÄ… wyobraźniÄ™ i fantazjÄ™ poprzez wspólnÄ… pracÄ™ plastycznÄ….

Temat: „W przedszkolu wesoÅ‚o siÄ™ bawimy i ważnych zasad siÄ™ uczymy!”

Cele:

(Dziecko…

- wskazuje odpowiednie obrazki przedstawiajÄ…ce różne stany emocjonalne,

- próbuje nazywać swoje emocje (radość, smutek, zÅ‚ość, strach),

-stara siÄ™ okreÅ›lać przyczyny swoich stanów emocjonalnych,

- podejmuje próbÄ™  wspóÅ‚uczestniczenia w tworzeniu Kodeksu Raczka,

-przestrzega ustalonych umów i zasad regulujÄ…cych współżycie w grupie,

- rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory,

- porządkuje przedmioty ze względu na wybraną cechę,

- rozpoznaje przedmioty przy pomocy zmysÅ‚ów,

- stara siÄ™ aktywnie uczestniczyć w zabawach rozwijajÄ…cych twórcze myÅ›lenie,

-wykonuje proste prace plastyczne,

-rozwiÄ…zuje proste zagadki,

 

         W trzecim tygodniu bÄ™dziemy m.in. Å›wiÄ™tować DzieÅ„ Przedszkolaka! Na ten dzieÅ„ zaplanowaliÅ›my wiele różnych animacji, dziÄ™ki którym  uÅ›miech bÄ™dzie towarzyszyÅ‚ dzieciom przez caÅ‚y dzieÅ„!

Temat: „Jestem sobie maÅ‚y miÅ›”

Cele:

(Dziecko…)

- reaguje na zmienne dźwięki w toku zabawy orientacyjno-porządkowej,

-ustala kolejność zdarzeń w oparciu o historyjkę obrazkową,

-kształtuje umiejętność wypowiadania się na tle grupy,

- wskazuje części ciała i nazywa je,

-rytmicznie powtarza tekst wiersza,

-stopniowo poznaje okreÅ›lenia dotyczÄ…ce poÅ‚ożenia przedmiotów w przestrzeni,

- reaguje na zmianÄ™ tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,

-stara się aktywnie uczestniczyć w zabawach animacyjnych w trakcie świętowania Dnia Przedszkolaka,

-nawiÄ…zuje wspóÅ‚pracÄ™ z rówieÅ›nikami,

- nabywa koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,

-rozumie ustne polecenia nauczyciela kierowane indywidualnie i do grupy,

 

         Czwarty tydzieÅ„ otwieramy Powitaniem Jesieni. To w tym tygodniu przyjrzymy siÄ™ pierwszym oznakom tej pory roku. DziÄ™ki materiaÅ‚om przyrodniczym, które wspólnie zgromadzimy, powstanie pudeÅ‚ko sensoryczne.

Temat: „Jesienne poszukiwania”

Cele:

(Dziecko…)

- ćwiczy zakÅ‚adanie/Å›ciÄ…ganie ubraÅ„ oraz butów,

-przestrzega ustalonych zasad w trakcie spaceru po przedszkolnym placu,

-obserwuje środowisko przyrodnicze, zwraca uwagę na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie,

- Å‚Ä…czy przedmioty na podstawie cechy percepcyjnej,

-uczestniczy z zabawach wyciszajÄ…cych,

- rozpoznaje przedmioty za pomocą zmysłu dotyku, słuchu,

- uczestniczy w zabawach rytmicznych,

- nabywa sprawności manualnej poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni,

-maszeruje w rytm muzyki,

Data dodania: 2023-09-01 20:52:52
Data edycji: 2023-09-01 20:56:03
Ilość wyświetleń: 79
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej