Przed nami pierwszy miesiÄ…c w przedszkolu. BÄ™dzie to czas wyjÄ…tkowych doÅ›wiadczeÅ„, tworzenia nowych relacji koleżeÅ„skich. ZdarzÄ… siÄ™ również momenty trudniejsze, ale wiem że z WaszÄ… pomocÄ… przejdziemy przez okres adaptacji możliwie jak najÅ‚agodniej J A oto co nas czeka:
W pierwszym tygodniu wrzeÅ›nia poznamy naszÄ… salÄ™, zabawki, przestrzeÅ„ w której dzieci bÄ™dÄ… przebywać. Skupimy siÄ™ na zabawach integracyjnych, dziÄ™ki którym nabiorÄ… wiÄ™kszej pewnoÅ›ci siebie. Wybierzemy siÄ™ na wycieczkÄ™ po przedszkolu, aby żadne jej zakamarki nie byÅ‚ dzieciom obce.
Temat: „Przedszkolakiem fajnie być!”
Cele :
(Dziecko…)
- podaje swoje imiÄ™,
-poznaje imiona dzieci z grupy,
-stara się pamiętać o czynnościach samoobsługowych,
-mówi o swoich potrzebach,
- uczestniczy we wspólnych zabawach,
- obserwuje otoczenie, wymienia jego elementy,
-aktywnie uczestniczy w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
-okreÅ›la cechy fizyczne rówieÅ›ników,
-podejmuje próbÄ™ nauki piosenki (metodÄ… ze sÅ‚uchu/fragmentami),
- poznaje czynności jakie wykonują osoby pracujące w przedszkolu,
- powtarza krótkie rymowanki,
-naśladuje ruchy wykonywane przez nauczyciela,
-uczestniczy w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
-uczestniczy w zabawach sprzyjajÄ…cych koncentracji uwagi,
W drugim tygodniu stworzymy m.in. Kodeks Raczków – zbiór zasad, których bÄ™dziemy przestrzegać w trakcie czasu spÄ™dzonego w przedszkolu. Przed nami również DzieÅ„ Kropki! MiÄ™dzynarodowe Å›wiÄ™to kreatywnoÅ›ci – Raczki bÄ™dÄ… miaÅ‚y możliwość uwolnić swojÄ… wyobraźniÄ™ i fantazjÄ™ poprzez wspólnÄ… pracÄ™ plastycznÄ….
Temat: „W przedszkolu wesoÅ‚o siÄ™ bawimy i ważnych zasad siÄ™ uczymy!”
Cele:
(Dziecko…
- wskazuje odpowiednie obrazki przedstawiajÄ…ce różne stany emocjonalne,
- próbuje nazywać swoje emocje (radość, smutek, zÅ‚ość, strach),
-stara siÄ™ okreÅ›lać przyczyny swoich stanów emocjonalnych,
- podejmuje próbÄ™ wspóÅ‚uczestniczenia w tworzeniu Kodeksu Raczka,
-przestrzega ustalonych umów i zasad regulujÄ…cych współżycie w grupie,
- rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory,
- porządkuje przedmioty ze względu na wybraną cechę,
- rozpoznaje przedmioty przy pomocy zmysÅ‚ów,
- stara siÄ™ aktywnie uczestniczyć w zabawach rozwijajÄ…cych twórcze myÅ›lenie,
-wykonuje proste prace plastyczne,
-rozwiÄ…zuje proste zagadki,
W trzecim tygodniu bÄ™dziemy m.in. Å›wiÄ™tować DzieÅ„ Przedszkolaka! Na ten dzieÅ„ zaplanowaliÅ›my wiele różnych animacji, dziÄ™ki którym uÅ›miech bÄ™dzie towarzyszyÅ‚ dzieciom przez caÅ‚y dzieÅ„!
Temat: „Jestem sobie maÅ‚y miÅ›”
Cele:
(Dziecko…)
- reaguje na zmienne dźwięki w toku zabawy orientacyjno-porządkowej,
-ustala kolejność zdarzeń w oparciu o historyjkę obrazkową,
-kształtuje umiejętność wypowiadania się na tle grupy,
- wskazuje części ciała i nazywa je,
-rytmicznie powtarza tekst wiersza,
-stopniowo poznaje okreÅ›lenia dotyczÄ…ce poÅ‚ożenia przedmiotów w przestrzeni,
- reaguje na zmianÄ™ tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
-stara się aktywnie uczestniczyć w zabawach animacyjnych w trakcie świętowania Dnia Przedszkolaka,
-nawiÄ…zuje wspóÅ‚pracÄ™ z rówieÅ›nikami,
- nabywa koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,
-rozumie ustne polecenia nauczyciela kierowane indywidualnie i do grupy,
Czwarty tydzieÅ„ otwieramy Powitaniem Jesieni. To w tym tygodniu przyjrzymy siÄ™ pierwszym oznakom tej pory roku. DziÄ™ki materiaÅ‚om przyrodniczym, które wspólnie zgromadzimy, powstanie pudeÅ‚ko sensoryczne.
Temat: „Jesienne poszukiwania”
Cele:
(Dziecko…)
- ćwiczy zakÅ‚adanie/Å›ciÄ…ganie ubraÅ„ oraz butów,
-przestrzega ustalonych zasad w trakcie spaceru po przedszkolnym placu,
-obserwuje środowisko przyrodnicze, zwraca uwagę na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie,
- Å‚Ä…czy przedmioty na podstawie cechy percepcyjnej,
-uczestniczy z zabawach wyciszajÄ…cych,
- rozpoznaje przedmioty za pomocą zmysłu dotyku, słuchu,
- uczestniczy w zabawach rytmicznych,
- nabywa sprawności manualnej poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni,
-maszeruje w rytm muzyki,
81-181 Gdynia
ul. Adm. Unruga 86